My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Thursday, July 28, 2011

am I is back..

hurm...

Dulu aku pernah kecapi nikmat bahagia bila ada seorang insan yg menyayangi aku seadanya dan sentiasa ada kat sisi bila aku kecewa dan merana akibat bahana kekucar kaciran dalam konflik keluarga yang aku alami sejak aku mula mengenali erti kehidupan di dunia ni. Tiada sebarang hipokrasi atau drama, itulah diri aku suatu ketika dahulu. Seorang yg amat menyayangi beliau, sanggup bergolok gadai masa untuk meraih kasih sayang. Aku belajar mendiklamasikan semua yang dia ingini aku lakukan. Kering air tangan beri santapan padanya. Yer, dulu aku rajin sangat buat untuk beliau macam2. Asal ada jer idea and mood nak ke dapur, pasti akan aku postkan seperiuk belanga pada beliau. Bila ada jer pasangan lain buat, aku pasti akan buat juga pada beliau walaupun sepatotnya beliau yg memainkan peranan. Boleh juga aku katakan, saat untuk kami berpisah biarlah tidak akan wujud walau selangkah sedepa jarak memisah. Tapi semua tu hilang secara tiba tiba. Semua saat saat indah itu di ragut dari aku amat kejam. Sampai aku rasa kehidupan ni tak bererti kerana beliau mampu berbahagia tanpa aku. Kiranya segala yang dia taburi dulu hanya angan angan cinta anak anjing.

Dan kini aku kembali lagi, setelah sekian lama aku bertapakan diri serta menyisihkan peradaban dari suku kaum dan etnik yang dulunya amat aku aktif. Cuma kali ini aku kembali dengan lebih matang, barangkali. Aku meneruskan dengan mengukir kisah cerita baru. Dengan harapan, barang yang lepas biarlah ia berlalu pergi mengikut deruan angin bayu selatan. Mungkin zahirnya aku masih sama, sesengal dan sesewel dulu, tapi akan aku berdaya untuk menyesuaikan suasana baru ini. Moga ENGKAU merahmati dan mengampunkan dosa-dosa aku yg kelmarin, ya ALLAH..

1 comment:

Mohd Hazim said...

welcome back aniki....HAPPY HARI RAYA