My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Thursday, March 5, 2009

Jangan Suka Sangat...


wow! tajuk yang menarik..

Riwayat Ad-Dailani dipetik daripada Ibnu Abbas:
"Afiat itu sepuluh bahagian. Sembilan bahagian terletak pada perbuatan berdiam. Bahagian yang ke sepuluh pula terletak pada perbuatan mengasingkan diri daripada orang ramai"

hidup ibarat putaran roda, ada kala kita berada di suatu tahap di mana semua berpihak kepada kita. Namun akan ada di suatu ketika, dimana kita akan jatuh, yakni rundung kepiluan dan kesedihan di jiwa kita. It is not so hard to be yourself, the real problem just people around you. Can their except you, mean the inside of you, the real of you, the personality that make who you are.
kekadang kita tak sedar silap yang dah kita buat, tapi kita juga sebenarnya tidak berhak untuk judge kesilapan orang lain kerna kita tidak layak melainkan hanya BELIAU yang mampu memberi hukuman. Sama ada di dunia mahupun ketika di akhirat, sesungguhnya setiap perbuatan (jahat) akan di beri pembalasan(secara terang-terangan atau lisan).
Di katakan ketawa adalah penawar bagi segala jenis penyakit. Bukan begitu, yang sebenarnya ketawa hanya sebagai pengubat hati dan jiwa yang lara. Namun bukan semua antara kita yang mampu membuat seseorang insan itu ketawa. Ini di kaji kerana populasi raja lawak kini makin menjadi-jadi di serantau asia dan seluruh planet-planet yang sama waktu dengan nya.

sekian, tq..

1 comment:

Anonymous said...

akak!
thanks send pic akka tu aww..;)
comei!