My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Sunday, November 8, 2009

di dodoi lagu kasih...

aku tahu manusia semua berbeda, berbeda sikapnya, berbeda hatinya, berbeda jantina, berbeda agamanya, berbeda semuanya. Mungkin ini yang di perkatakan the variety of life. Human atau manusia, sama juga makhluk ciptaan-NYA, ada akal yang boleh berfikir, ada hati yang boleh menilai, di kurniakan pancaindera untuk melihat dan mendengar juga berkata-kata. Tapi ada juga yang tidak bernasib baik seperti yang lain, namun kekurangan itu bukan lah alasan pada mereka untuk meneruskan kehidupan seperti yang lain.

Hari ini dia bercerita lagi kisah kehidupan yang akan berakhir dengan titisan air mata orang-orang yang kita sayang. Pemergian dan perpisahan bukanlah saat yang dinantikan dalam setiap pertemuan atau perhubungan tetapi tiada siapa bakal mengetahui bila detik itu akan tiba. Oleh itu, dia telah merubah semua prinsip dia supaya dia tidak kecewa lagi, namun sampai bila dia mampu menahan perasaan yang sedang memberontak di dalam dadanya untuk di luahkan pada sang pencinta? "Biarkanlah, kalau dah jodoh aku dengan dia walau ke negara nepal pun kami tetap akan bertemu semula, Insya'ALLAH". Memang sakit bagi yang menanti jawapan dari dia tapi itulah ujian yang dia berikan jika benar sang pencinta itu setia pasti ia akan menanti sehingga tiba saatnya jiwa dia memuntahkan perasaan rindu dan sayang dia pada sang pencinta.

Kali ini dia bersuara lagi tentang kegembiraan dan kegemilangan dia di waktu kemuncak dahulu. Seorang yang periang dengan cara sendiri, membawa hati dan keriangan tanpa batasan ke mana jua dia pergi. Apa pun bukan penghalang. Menimba pengalaman tidak kira apa jua bentuk rintangan atau cabaran. Mungkin menahan diri dari sang pencinta juga di jadi kan satu pengalaman agar dia belajar erti kesetiaan dan kepayahan mencari kasih suci. Dia meleka kan diri dengan buyaian teman-teman di sisi, berhibur dengan zikirullah, bercanda tentang keajaiban dunia, berfikir kejadian alam yang Esa.

Mungkin ini salah satu keunikan ciptaan manusia, seorang yang berhati cekal dan berpendirian teguh pada prinsip hidupnya. Adakah ada lagi manusia sebegini di luar sana, ingin aku mengupas cerita mereka pula...

No comments: