My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Monday, October 26, 2009

onar berduri..

setiap pertemuan pasti akan adanya saat perpisahan. Walaupun sewaktu pertemuan itu tidak dinyatakan pula jangka hanyat perhubungan itu tetapi di saat perpisahan pasti ada air mata yang mengalir. Pertemuan itu adalah satu jodoh yang telah di tentukan, sama juga dengan perpisahan, setiap perpisahan pasti ada hikmah dan pengajaran yang perlu kita tafsirkan.
Namun telah menjadi fitrah setiap manusia pasti akan tertarik pada yang cantik, tetapi ingatlah kecantikkan bukanlah suatu sifat yang kekal, ia hanya sekadar perhiasan untuk ditatapi dan dikagumi moga kita tidak lupa pada kebesaran yang maha esa. Palingkanlah pandanganmu jika mereka menggoyahkan keimananmu. Lindungilah pandanganmu dari pancaran aurat mereka kerna ia bakal mengundang petaka. Lalu hiasilah diri kamu dengan perisai kalimah-kalimah suci moga terbuka pintu hati mereka untuk meneladani kamu menuju ke jalan yang benar.
Dia lah penawar, Dia lah racun. Satu insan yang sama tapi pembawa dua wabak yang berbeza. Apa yang cuba dikatakan disini adalah, penilaian seorang insan yang kita percaya dan sanjungi tetapi dia juga pembawa onar duri dalam hidup ini. Kebenaran telah termaktub, orang yang paling kita sayang adalah musuh yang paling hebat pada kita, sebab itu kita perlu sayang mereka seadanya kelak kita bakal membenci mereka secukupnya. Maka daripada perkara ini terjadi lebih baik kita berwaspada. Lebih baik menghindar daripada kita di khianati.

No comments: