My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Thursday, December 11, 2008

life must go on..

beliau yang telah diberi nama indah-indah... Allah lebih menyayangi ibunda beliau dengan pulang ke rahmatullah.. Kenangan beliau bersama ayahanda sering di ingatan.. Tiada lain hanya beliau bersama kenangan terindah bersama yang tersayang sahaja.. kegembiraan bukan segalanya, kejayaan adalah impian nyata beliau, mengejar sebuah kehidupan yang penuh kasih sayang dari pihak yang dirindui beliau selama ini, mungkin hanya tinggal angan-angan.. Memang benar apa yang sering di perkatakan oleh orang, cinta itu buta semata-mata.. Namun, yang pasti itu bukanlah penyebab munasabah kepada mereka untuk berputus asa dalam percintaan..

bercintalah berpada-pada,
berkasihlah sejujur-jujurnya,
bertaubatlah dengan nama ALLAH S.W.T

setelah sekian lama beliau mempatri hati beliau dari diberi peluang untuk meneguk kasih sayang dari seorang hawa, tanpa beliau sedari sekali lagi jiwa nya di robek sejurus melihat keakraban sahabat sejati beliau bersama insan yang lain.. aduhai, kenapa beliau berterus-terusan di uji dalam ketulusan hati beliau ingin berkasih.. "sayang,bkn aku tak cinta namun engkau juga yang membuat angkara dengan membawa seribu satu kesulitan di dalam perhubungan kita. Ini yang engkau coba katakan cinta?"

melihat kisah sejati yang sering di perkatakan oleh setiap insan yang sedang asyik di lamun cinta, alangkah sungguh indah jika beliau dapat kesempatan yang sama. Mungkin belum masanya lagi bagi nasib beliau merasa kenikmatan itu. Namun sampai bila??? runsing memikirkan hal ini, seperti tiada kesudahan.

cinta hanya melalaikan pemikiran manusia, berkorban demi menabur benih kesuburan dalam percintaan hanya untuk sementara sahaja. Berbudi pada tanah akan dapat ganjarannya. Berbudi pada manusia sama seperti menabur janji yang sia-sia.

2 comments:

-AfiiQ- © said...

rajin akk buat blog?

AboutHer.. said...

dah lama tak wat dik oi..huhuuu..
sampai comment afiiq ni pown lmbt rep..hihiii..