My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Sunday, December 21, 2008

Tiada kesempurnaan di dalam kesilapan. Namun jangan jadikan kesilapan satu titik nokhtah untuk kita menyahut cabaran yang mendatang. Kegagalan adalah satu pengajaran baru untuk kita terus mengorak langkah untuk lebih maju kehadapan. Kecermelangan diri hanya bakal di capai melalui usaha kita sendiri, tanpa usaha kita sama seperti melepaskan batuk di tangga.

Aku pernah gagal. Gagal dalam semua perkara. Pada awalan memang menyakitkan, telah ku usaha untuk mencapai matlamatku, namun bukan rezekiku. Kesedihan menyelubungi jiwaku, sayu melihat kejayaan teman yang lain, apa salahku?

Berabad aku menghambakan diri dengan menebus kembali kesilapan lampau. Kini aku kembali menemui semua. Aku tidak mengharapkan sapaan mahupun teguran dari kalian, tapi aku tetap puas kerna apa yang selama ini yang paling aku impikan telah ku genggam. Biarlah berkati-kati kalian mengherdik diriku. Aku sedar tahap dan kemampuan aku. Mungkin aku tidak layak bersekududukan dengan kalian, namun terima kasih aku lafazkan kerna pernah kalian mengaku aku sahabat di suatu ketika dahulu.

Walaupun kisah cintaku semuanya hampa belaka, aku tetap diri aku. Tiada apa yang dapat menghalang aku untuk mencapai kejayaan, tiada. Hanya aku mohon berkat doa restu dari orang tuaku, moga aku mampu berseiringan dengan umat-umat yang berjaya di dunia dan di akhirat. Bagi aku, semua telah di aturkan, kita hanya boneka yang mewarnai setiap sudut di cakera ini. Beringatlah, setiap yang kita lakukan pasti akan datang balasannya, sama ada secara baik mahupun sebaliknya. Yang penting janganlah kita khufur dengan setiap yang kita nikmati. Dan juga, jagalah langkahmu, supaya tidak terjerumus ke lembah hina.

Tiada yang lebih baik bagi diriku selain orang-orang yang aku sayangi. Biarlah mereka tidak tahu, tapi aku dekat dengan mereka.

No comments: