My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Tuesday, April 28, 2009

chinta



AKU DAPAT SURAT CHINTER!

'hish! Sapa nih? Macam tak kenal jer...'

'Sapa yang kasik?'

'Entah, budak-budak taman ni jugak kot...'

'Urmm...'

Biar betul aku dapat love letter, ayat jiwang leh tahan jugak. Tapi sampai sekarang aku tak tahu siapa gerangan yang bagi surat tu. Kini aku dah memegang jawatan yang besar di syarikat bapak'da aku, Syarikat Bayam Interprise, sebuah syarikat yang menghasilkan produk kosmatik dari bahan-bahan semula jadi seperti Bayam. Memang lawak, tapi betul, 'Spinacia Oleracea' itu adalah nama saintifik dia. Bukan tu jer, ada banyak lagi hasilan produk bapak aku.

Tiba-tiba pulak pagi ahad yang lembap tu (sebab hujan), aku teringin imbas kembali kenangan masa silam, terjumpa pulak surat cinta tu kat dalam kotak DoubleAA kat atas almari. Masa tu aku sibuk kemas barang2 nak pergi over see, ibu panggil ' izza! ada posto untuk kamu!'. Pelik jugak, sapa yang nak bagi surat kat aku. Abah and ibu senyum-senyum udang je kat aku, apa ke jadah nye nie. Aku dah nak berambus, time macam nie la ada secreto diamore nak bagi surat. Kenapa la tak bagi dari dulu lagi.

'Ibu, jiran teruna-teruna pujaan hati ibu yang duduk kat sebelah rumah tu pergi mana sekarnag ek?' Terdetik pulak kat benak hati aku nak berrtanya soalan macam tuh.'Semua dah kawen'. Oh, what the hell, melepas aku, dah la dari dulu aku memang suka kat bro yang pakai kete vios hijau epal tuh, sampai laptop aku pun aku cari brand epal warna ejau tau. Tak perlah, kalau depa ada sekarang pun mesti not my taste,al-maklum lah, mesti depa dah berkedut skunk. Huhuhuuuu..

Alamak, teringat dulu-dulu aku suka duduk termenung kat halaman rumah, ibu selalu perli aku bakal dapat kawen dengan anak raja Bukit Chandan, lawak tul time tuh. Tapi jangan main-main, masa aku kat o.s dulu, aku terberkenalan dengan sorang teruna ni, dia asal dari Kuala Kangsar, Bukit Chandan. Fulamak, hensem dude. Tapi dia da dismiss sebab kantoi pointer.

'Assalamualaikum. Bila kamu balik?'

Tersentap lamunan aku, eh, ni la bro yang aku minat dulu. Dia pakai lagi vios warna hijau tu. semart gak, tapi tiba-tiba datang budak kecik panggil dia 'ayah'. Memang sah aku dah melepas.

'Wa'alaikumsalam. Eh, tinggal kat sini lagi ke? Ibu cakap semua dah pindah. Saya balik minggu lepas.'

'Oh, sekarang ni sambung kerja di syarikat abah la yer. Dah lama tak jumpa kamu, makin lawa. Kalau la dia ada lagi, mesti korang dah bahagia.'

Tiba-tiba isteri bro tu menjerit panggil dia, gamat dibuatnya. bergegas dia berlari masuk ke dalam rumah. Beberapa minit kemudian dia membawa beg persalinan. Mak aih, kuat cemburu betul bini dia, sampai kena halau dari rumah. Lepas tu, aku nampak dia papah bini dia masuk kereta. Bini dia nak bersalin anak ke-3 rupanya. Cuak tol aku..

No comments: