My photo
So lost deep inside, Is all that makes me. My true identity, Is hard to see. To my friends and family, I’m a different me. I have a secret identity, Wonder if you’ll ever see. My thoughts and actions, Are all that makes me, But some things I may do, May not describe me. Now look inside me, If you ever feel, like it, I’m no-one but me, Never hiding my identity. Don’t say I am hypocrisy, Because I never showed you, two of me. Now please, Look at me, Try to see the real me. I’m no-one but, my real identity.

Friday, January 14, 2011

Acap Kali Ku Terhayut...

 Pertama kali aku tergugah dalam setiap kata-kata yang pernah kau ucap pada aku. Dan bila hari makin diselubungi malam suara hati membisik pada aku untuk memberanikan diri mencoret semua perasaan ini. Kata orang rindu itu indah, tapi bagi aku ia cukup menyiksakan dan membunuhku. Maka aku terfikir untuk membenci bayangan itu, namun teramat sukar bagi aku membenci dirinya, sungguh payah. Telah aku pejamkan mata bila aku ingin bernafas lega dan dalam tidak sedar aku sedang berada disatu persimpangan jalan yang amat sulit untuk aku pilih. Aku peluk semua kenangan indah lalu itu sampai aku ketemui suatu hikmah yang aku rasa sangat tulus. Walaupun sebenarnya masih ada dan tiada cinta dalam jiwa, pada aku ia dah tak bermakna lagi, kerana yang tinggal sekarang hanyalah separuh diriku. Yang sedang menanti sama ada untuk dikuburi bersama kenangan lalu atau bakal disirami air penawar yang mampu menyembuhkan luka ini.

Hanya namamu di hatiku dan semua jiwa serta raga telah aku serah dengan tanpa sebarang dusta. Namun terkadang cinta kita terusik dengan perasaan amarah dan cemburu walau sesaat. Tapi dengarkanlah, seribu musim takkan mampu menghiburkan hati yang penuh lara dan entah mengapa kita akhirnya berpisah jua disaat cintai ini mulai menjalin. Suara hati seorang kekasih bagai nyanyian shurgawi, dimana ia takkan berdusta walau ketamakan kasih sayang yang sedang merajai diri dengan penuh emosi, namun jauh didasar hatiku tetap aku mahukan kau sebagai cintaku.

Denting yang berbunyi dari dinding kamarku telah sedarkan diri aku dari lamunan yang panjang. Tak terasa malam kini semakin larut dan sampai kini aku masih terjaga dalam lamunan dan angan. Cinta, kau di mana aku ingin bersama kerana aku perlukan kamu untuk tepiskan semua rindu ini. Adakah mungkin kau di sana merasai sama seperti apa yang aku sedang rasa di sini, di malam ini. Rintik gerimis telah mengundang kekasih di malam ini, dan kita menari dalam rindu yang indah, namun sepi ku rasa di hatiku saat ini. Oh, cintaku jika kau di sini, disampingku, alangkah tenang jiwa n perasaanku..

Walau ada perasaan sedikit malu, akhirnya aku harus akui bahawa keberadaan cintamu dalam hatiku yang kau sedang renangi kini makin menemui tahap yang makin mendalam. Resah singgah bila terjadi perang antara kita akibat dari peperangan dua emosi kau dan aku. Pernah aku menanamkan semangat jangan pernah menyanjung cinta bila aku masih tak mengerti maknanya cinta namun ada satu wabak yang terindah dalam dirimu yang kini ada di jiwaku dan aku inginkan cerita cinta yang terindah bagaikan dalam dongeng dimana sebuah percintaan yang sentiasa berhujankan rindu namun aku masih meragui adakah asmara kita ini akan kekal lama. Jujur aku katakan dalam hatiku terhibur bila senyuman mahalmu Mekar dibibir…

No comments: